نفت تهران 1-0 پرسپولیس؛ ارواح زرد عزت یحیی را تضمین کرد !/عزت زیاد آقای دایی!

جمعه 1 شهریور ماه 1392 – ساعت 19:10

http://u.goal.com/245200/245210_heroa.jpg

ورزشگاه تختی تهران

تماشاگر : 15 هزار نفر

داور : یداله جهانبازی

اخطار : وحید حمدی‌نژاد در دقیقه‌ی 18، میثم حسینی در دقیقه‌ی 67، امید عالیشاه در دقیقه‌ی 85.

اخراج :

ترکیب نفت تهران : سوشا مکانی، محمدامین حاج‌محمدی، احمد آل‌نعمه، سعید حمدی‌نژاد، وریا غفوری، کمال کامیابی‌نیا، حسین ابراهیمی (رسول نویدکیا در دقیقه‌ی 63)، وحید امیری، علیرضا عزتی، مهرداد اولادی (علی قربانی در دقیقه‌ی 20) و رضا نوروزی.

سرمربی : یحیی گل‌محمدی

ترکیب پرسپولیس : نیلسون کوریا، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، میثم حسینی، محمد نوری، سیدمهدی سیدصالحی، قاسم دهنوی، مارکو سه‌پانوویچ، امید عالیشاه (هادی نوروزی در دقیقه‌ی 89) و غلامرضا رضایی (محمد عباس‌اده در دقیقه‌ی 62).

سرمربی : علی دائی

گل : علی قربانی در دقیقه‌ی 2+90

شرح گل :

نفت تهران 1-0 پرسپولیس : رضا نوروزی که به شدت تشنه‌ی به ثمر رساندن گل بود، در آخرین دقیقه‌ی این دیدار یک پاس گل را ارسال کرد که توپ با برخورد به پای رسول نویدکیا و البته اشتباه مدافعان پرسپولیس به قربانی رسید تا این بازیکن نیز فرصت را غنیمت بشمارد و دروازه‌ی نیلسون پیش‌تاخته را بگشاید.

شرح بازی نیمه‌ی نخست :

بازیکنان پرسپولیس گویا تنها برای گل‌ نخوردن برنامه داشتن و کم‌تر حملات جهت‌دار را برای رسیدن به دروازه‌ی مکانی ترتیب می‌دادند. شاید علیرضا علیفر راست می‌گفت که دائی با این بازیکنان متوسط در میانه‌ی میدان بهترین تاکتیک را انتخاب کرده است. شاگردان دائی در نیمه‌ی نخست از خلاقیت در میانه‌ی میدان برای طراحی حملات رنج بردند و حرکات انفرادی عالیشاه در جناحین نیز نتوانست گره‌گشا باشد تا دائی غیبت صادقیان را بیش از پیش احساس کند.

در مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند در دقایقی از این بازی (6، 12، 29) خطر ساز باشند تا نشان دهند برای رسیدن به گل در حد بضاعت برنامه دارند و تنها در اندیشه‌ی گل نخوردند نیستند.

شرح نیمه‌ی دوم :

پرسپولیس نیمه‌ی دوم را با میدان‌داری آغاز کرد، اما بازهم برای گل‌زنی بدون برنامه عمل کرد و تنها در دفاع منسجم عمل کرد که البته برای قضاوت در این‌باره نفتی‌ها آن‌قدر زهردار نبودند که معیار باشند. با این‌حال شاگردان یحیی جسور بودند و برای به ثمر رساندن گل بی‌تابی کردند تا در نهایت به گل رسیدند و باعث تداوم عزت‌مندی یحیی شند.

دقایق حساس :

دقیقه‌ی 29 : در میان تمام احتیاطی که بازیکنان دو تیم برای فرار از شکست انجام دادند، تیم نفت چند فرصت نصفه و نیمه را در اختیار داشت که اوج بلوغ حرکات آن‌ها برای رسیدن به دروازه‌ی پرسپولیس در این دقیقه و روی حرکت وحید امیری رخ داد که با پاس این بازیکن به ابراهیمی شاهد یک شوت در چهارچوب بودیم که نیلسون با موفقیت توپ را جمع و جور کرد.

دقیقه‌ی 33 : بازیکن نفت روی زمین افتاده بود که محمد نوری کاپیتان پرسپولیس از بازیکنان خود خواست توپ را به بیرون بزنند. این کار محمد نوری باعث عصبانیت دایی و اعتراض وی به نوری شد.

دقیقه‌ی 39 : اوج حملات پرسپولیس در نیمه‌ی نخست همان ضربه‌ی سری بود که سیدجلال حسینی روی یک ضربه‌ی کرنر روانه‌ی دروازه کرد و مکانی نیز کاری جز گرفتن توپ نمی‌توانست انجام دهد.

دقیقه‌ی 44 : محمد نوری با شوتی که به آسمان کوبید، آن‌هم در چند قدمی محوطه‌ی جریمه نشان داد پرسپولیس تا چه اندازه برای پیروزی برنامه دارد !

دقیقه‌ی 2+45 : زیباترین صحنه‌ی این دیدار در نیمه‌ی نخست را بدون شک مهدی سیدصالحی با آن کنترل سینه‌ی زیبا در محوطه‌ی جریمه روی یک ارسال از جناح راست خلق کرد که توپ جلوی پای میثم حسینی افتاد و با مداخله‌ی مدافع حریف به نوری رسید و در نهایت نیز به کرنر رفت تا پرسپولیس برخلاف جریان بازی به گل نرسد.

دقیقه‌ی 54 : شاگردان گل‌محمدی صاحب یک ضربه‌ی آزاد شدند که عزتی پشت توپ قرار گرفت و درحالی که توپ به میان مدافعان رفت، این سپانوویچ محو در جریان بازی بود که روی یک اشتباه چیزی نمانده بود با کوبیدن توپ به پای مهاجم حریف دروازه را بگشاید.

دقیقه‌ی 58 : امید عالیشاه که مغز متفکر شاگردان دائی در زمان حمله آن‌هم تنها در خط حمله بود، بار دیگر از جناح چپ یک نفوذ را انجام داد و پس از یک تو سر توپ، حسینی را دید و این بازیکن نیز توپ را محمد نوری سپرد تا این بازیکن با پشت پا توپ را به سیدصالحی خوش اعتماد به نفس بسپارد تا او با یک برگردان نامتعادل توپ را راهی بیرون کند.

دقیقه‌ی 72 : در یک حمله‌ی همه‌جانبه از سوی ارواح زرد، کمال کامیابی‌نیا پشت محوطه‌ی جریمه صاحب توپ شد و با یک پاس زیبا رضا نوروزی را در موقعیت گل قرار داد که این بازیکن کار سخت را انتخاب کرد و با یک شوت سرضرب توپ زوزه‌کشان به بیرون زد.

دقیقه‌ی 80 : در جریان بازی دو تیم با گره کوری به نام خلاقیت در ایجاد موقعیت روبرو شدند و طبیعی است که در این شرایط مهاجم تشنه‌ی گلی همچون رضا نوروزی به شوت‌های پشت محوطه‌ی جریمه آن‌هم از بین مدافعان رو می‌آورد که توپ هم راهی به دروازه نمی‌یابد.

دقیقه‌ی 86 : میثم حسینی یک سانتر زیبا از جناح چپ انجام داد و سیدصالحی با یک چرخش در عین حرکت استیل خوب خود به عنوان یک مهاجم را به رخ کشید اما توپ را نتوانست به گل بنشاند.

دقیقه‌ی 1+90 : حسینی برای بار دیگر از جناح چپ یک سانتر زیبا انجام داد که محمد عباس‌زاده توپ را برای سیدصالحی با ضربه‌ی سر کاشت، اما با مداخله‌ی مدافع حریف سیدصالحی کاری از پیش نبرد.

بهترین بازی :

رضا نوروزی؛ بی‌حرف و حدیث خوب، جسور و تشنه‌ی گل بود و آن‌قدر تلاش کرد تا بالاخره تیمش را با یک پاس طلائی به یک پیروزی ارزشمند رساند.

اتفاق ویژه :

قاسم افشار، خواننده پاپ کشورمان 4 قطعه از ترانه‌های خود را اجرا کرد که قطعه اول آهنگ معروف قرمزته بود و آهنگ آخرش خلیج فارس. هنگامی که افشار ترانه قرمزته را می‌خواند هواداران پرسپولیس به وجد آمدند و حرکات موزون در ورزشگاه انجام می‌دادند. همچنین آنها بعد از پایان این آهنگ از افشار درخواست اجرای دوباره این آهنگ را داشتند.

علیرضا حقیقی به هنگام گرم کردن از سوی هواداران پرسپولیس با شعار "حقیقی کاسیاس" تشویق شد اما در سوی دیگر سوشا مکانی دروازه‌بان تیم نفت هو شد.

کریم باقری و یحیی گل‌محمدی مقابل چشمان علی دایی یکدیگر را در آغوش گرفتند و عکس یادگاری گرفتند این دو حدود 20 دقیقه با یکدیگر صحبت می‌کردند.

صدا و سیما به سال‌های دهه 60 بازگشته‌ است و گزارشگران مسابقه همانند آن سال‌ها با نشستن در کنار زمین مسابقه را گزارش می‌کنند. علیرضا علیفر گزارشگر این بازی است.

عقربه ساعت ورزشگاه تختی که چند‌ سالی بود روی 10 و 30 دقیقه مانده بود امروز برداشته شده است و دیگر هیچ زمانی را نشان نمی‌دهد.

اسامی بازیکنان 2 تیم نفت و پرسپولیس تحویل کارلوس کی‌روش داده شد و وی از مترجم خود خواست نام همه بازیکنان را به لاتین بنویسد. او مقابل نام هر بازیکن نکاتی را یادداشت می‌کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 2 شهريور 1392 ا 1:5 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.