با رسیدن بازی های ملی، چهار بازیکن رئال که از همراهی تیم های ملی کشورشان معاف شده بودند، فرصت پیدا کردند تا مهارت شان در پینگ پونگ به نمایش بگذارند.

لوکا مودریچ، سامی خدیرا، مایکل اسین و ریکاردو کاروالیو، در یک مسابقه هیجان انگیز با هم مسابقه دادند و در نهایت دو هافبک رئال توانستند دو بازیکن سابق چلسی را شکست بدهند.

برخلاف لبخندهای ابتدایی، دو تیم کاملا مسابقه را جدی گرفتند و مبارزه جانانه ای را به نمایش گذاشتند. یکی از جذاب ترین صحنه های بازی، اِسمَش های دیدنی مایکل اسین بود.

البته سرنوشت بازی را هم ضربه اسین مشخص کرد؛ ضربه ای که به بیرون رفت تا مودریچ و خدیرا به پیروزی برسند.

حالا اسین و کاروالیو باید در انتظار یک فیفا دی دیگر باشند تا بتوانند از هم تیمی های شان انتقام بگیرند.



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 23:18 نويسنده : Hamidreza ا

فرانک لمپارد، هافبک باتجربه چلسی، امیدوار است که مانند اشلی کول و استفن جرارد به رکورد 100 بازی ملی برسد.

این هافبک 34 ساله که تاکنون 94 بازی برای سه شیرها انجام داده ، می داند که برای رسیدن به رکورد 100 بازی ملی، باید همچنان در برنامه های روی هاجسون جای داشته باشد.

لمپارد که 27 ملی نیز در کارنامه دارد، با 4 گل دیگر، به ششمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی انگلیس تبدیل خواهد شد.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" دروغ نمی گویم، به نظر من جرارد و کول شایسته رسیدن به رکورد 100 بازی ملی بودند. اگر من هم به این رکورد برسم، احساس غرور خواهم کرد.

من چند سال قبل به لیست بهترین گلزنان انگلیس نگاه کردم، نام هایی مانند داوید پلات و برایان رابسون را دیدم؛ بازیکنانی من احترام زیادی برای آنها قائل هستم. از اینکه در بین چنین بازیکنانی قرار می گیرم، بسیار خوشحالم."

یکی دیگر از بازیکنان انگلیس که در باشگاه ها صدتایی ها قرار دارد، بابی مور است که لمپارد او را بهترین بازیکن تاریخ جزیره می داند.

" بابی نهایت بازیکنان انگلیسی است. من همه داستان هایی که او را به بازیکنی بزرگ تبدیل کرده، می دانم."



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 22:38 نويسنده : Hamidreza ا

سرانجام اوضاع طوری پیش رفت که مایکل اوون، مهاجم استوک سیتی، اعلام کرد که در پایان فصل از فوتبال خداحافظی می کند.

او که در 17 سالگی درخشش در لیگ برتر را آغاز کرد و به کابوس مدافعان حریف تبدیل شد، در جام جهانی 1998 یکی از زیباترین گل های جام را به ثمر رساند.

اما بعد از جدایی از لیورپول، دوران افت اوون شروع شد و او نتوانست در رئال، نیوکاسل و منچستریونایتد درخشش قبل را تکرار کند.

او در سرانجام در 33 سالگی تصمیم به آویختن کفش ها کرد؛ خداحافظ مایکل.


 



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 22:36 نويسنده : Hamidreza ا

سرخیو راموس، مدافع رئال مادرید، اعلام کرد اگر می توانست یکی از بازیکنان بارسا را به سانتیاگو برنابئو ببرد، انتخابش سرخیو بوسکتس بود.

این مدافع باتجربه اسپانیایی معتقد است بوسکتس می تواند خرید بسیار خوبی برای رئال باشد و بخشی از مسئولیت هایی که اکنون برعهده ژابی آلونسو است را کم کند.

او در گفتگو با کادنا کوپه گفت: چندین بازیکن بارسا هستند که من به آنها علاقه دارم اما بازیکنی که رئال بیش از همه به آن نیاز دارد، بوسکتس است.

در حال حاضر آلونسو در دیدارهای زیادی بازی می کند و ما به بازیکنی مانند بوسکتس نیاز داریم. البته اینیستا هم هست اما دیدن او با پیراهن رئال مانند دیدن مسی در رئال است؛ تقریبا غیرممکن.

من رابطه خیلی خوبی با بازیکنان بارسا دارم؛ با اینیستا، بوسکتس و همین طور پیکه. شاید بعضی ها از اینکه من رابطه خوبی با والدس داشته باشم، متعجب شوند اما ما در موارد مختلفی مثل هم فکر می کنیم."

 راموس در حال حاضر همراه با تیم ملی اسپانیا خود را برای دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2014 مقابل فنلاند آماده می کند.



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 22:32 نويسنده : Hamidreza ا

به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، ملي پوشان تيم هاي استقلال، تراکتورسازي و نفت تهران به جهت بازي روز دوشنبه در ليگ برتر و خستگي ناشي از سفر، ريکاوري کردند.

همان طور که در اخبار پيشين اعلام شد، 9 بازيکني که تيم ملي را از بدو حضور در امارات همراهي کرده بودند، صبح روز گذشته در سالن بدنسازي باشگاه ايرانيان تمرين کوتاهي را زير نظر ميکو، مربي بدنساز تيم ملي انجام دادند و بعدازظهر نيز بازيکنان تيم هاي استقلال، تراکتورسازي و نفت تهران در سالن بدنسازي تمرين کردند.

بعد از ظهر روز گذشته بازيکنان لژيونر به همراه ساير بازيکنان، به غير بازيکنان ملي پوش تيم هاي استقلال، تراکتورسازي و نفت تهران تمرينات خود را که شامل حرکات کششي، تنيس فوتبال، تمرين ارسال از جناحين و ضربه به دروازه و تمرين در فضاي محدود را انجام دادند.

تعدادي از ايرانيان حاضر در دوبي تمرين امروز ملي پوشان را از نزديک تماشا کردند.










 

 



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 10:53 نويسنده : Hamidreza ا

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی باشگاه رئال مادرید در گفتگو با شبکه آر.تی.پی پرتغال، که شب گذشته پخش شد، صحبت های جنجالی فراوانی را برزبان آورد و گردو خاک زیادی به راه انداخت.

در همین گفتگو از مورینیو پرسیده شد که آیا مدرکی را برای ترک رئال در تابستان پیش رو امضا کرده یا خیر و او پاسخ داد:« این صحت ندارد. من هیچ توافقی با سران رئال برای جدایی از این تیم نداشته ام. هیچ چیزی امضا نشده و این صحت ندارد.»

امروز می توانید متن کامل صحبت های مورینیو را به گزارش آ.اس مطالعه کنید؛ این شما و این بخش دوم صحبت های مورینیو:

*اختلاف و مشکلی میان شما و کریس وجود داشته؟

*این رئال به اندازه تمام تیم های سابقی که در اختیار داشتید، خوب است؟

*خبری منتشر شد که حکایت از توافق شما با سران رئال داشت که در پایان فصل از مادرید بروید . درست است؟

*فکر می کنید که رئال امسال می تواند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود؟

*حس می کنید که کمک ویژه ای به بارسلونا می شود؟

*از جدایی پپ از بارسا تعجب نکردید؟




تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 10:29 نويسنده : Hamidreza ا


تیم ملی کویت برای رویارویی با ایران در روز 6 فروردین اردوی شبانه روزی خود را برپا کرد.

اردوی این تیم در استادیوم بین المللی جابر برپا شده و اعضای تیم در هتل موفمبیک اقامت خواهند داشت. گوران توفیقزیچ سرمربی صربستانی تیم ملی کویت 22 بازیکن را به اردوی شبانه روزی دعوت کرده است:

فهد ابراهیم، حمد امان، نواف الخالدی، حسین فاضل، عامر معتوق، خالد ابراهیم، مساعد ندی، طلال العامر، صالح الشیخ(القادسیه) فهد عوض، عبدالهادی خمیس، حسین حاکم، جراح العتیق، عبدالله البریکی(الکویت) فهد الرشیدی، محمد فریح، طلال نایف، علی المقصید، عبدالعزیز السلیمی(العربی) عبدالعزیز کمیل(کاظمه) عبدالرحمن الشماری (النصر) حمید القلاف(سهام عمان)

در ترکیب 22 نفره تیم ملی کویت، 9 نفره از القادسیه تیم دوم لیگ کویت و قهرمان چند ساله اخیر، 5 نفر از تیم الکویت صدرنشین فعلی لیگ کویت، 5 نفر از العربی تیم سوم جدول لیگ کویت هستند و یک لژیونر نیز به چشم می خورد که دروازه بان دوم تیم ملی کویت است.
 




تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 10:25 نويسنده : Hamidreza ا


 
 

ویلیام آتشکده، بازیکن ایرانی الاصل مقیم سوئد که به تازگی از سوی کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شده، درباره آخرین شرایط خود اظهار داشت: خوشحالم که به تیم ملی دعوت شده ام و این اولین باری است که در تیم ملی حضور دارم و احساس خوبی دارم که در کنار ملی پوشان هستم و امیدوارم هفته خوبی را در کنار تیم ملی داشته باشم و تجربه خوبی به دست بیاورم و مطمئن هستم در کنار تیم ملی ایران بودن در آینده برای من بسیار مفید خواهد بود و کمک زیادی در بسیاری از جهات به من خواهد کرد.

وی در ادامه در خصوص بیوگرافی خود گفت: بیست سال سن دارم و تمام زندگی ام در سوئد بوده ام و اولین تیم من ای اف گوتنبرگ بود و از 16 سالگی در لیگ برتر سوئد بازی کرده ام و پس از ان در 18 سالگی مصدومیت شدیدی داشتم و پس از اتمام قراردادم با این تیم به اوربرو رفتم و هنوز هم در این تیم بازی می کنم.

بازیکن جوان تیم ملی تاکید کرد: سال گذشته میلادی، کی روش، سرمربی تیم ملی ایران به سوئد آمد و بدون اینکه بدانم، یک بازی مرا از نزدیک تماشا کرد و پس از بازی بود که متوجه شدم کی‌روش در استادیوم بوده و از این اتفاق بسیار خوشحال بودم، چرا که کی‌روش مربی بزرگی است و از طرف دیگر مربی تیم ملی ایران است و پس از بازی با وی صحبت کردم و آن دیدار برایم بسیار به یادماندنی بود.

ویلیام آتشکده در ادامه در خصوص ارتباطش با ملی پوشان و رقابت با هم پستی هایش در تیم ملی برای حضور در ترکیب آن گفت: امیدوارم بتوانم این کار مهم را انجام دهم و خودم را به کادر فنی تیم ملی ثابت کنم و من بی توقع برای تیم ملی کار خواهم کرد و سخت تلاش می کنم تا این اتفاق مهم برایم بیافتد و معتقدم اگر کی‌روش از بازی من رضایت نداشت مرا دعوت نمی کرد و هم از هیچ تلاشی برای تیم ملی دریغ نخواهم کرد.

وی در پایان در خصوص روزهای آتی که سال نو است، گفت: به همه هموطنانم تبریک می گویم و امیدوارم سال بسیار خوب و روزهای شادی در انتظار همه آنها باشد و البته من و خانواده ام به سنت همه ایرانیان جهان، سال نو را جشن می گیریم و در کنار هم هستیم.




تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 10:24 نويسنده : Hamidreza ا

 

 
 

داوری درباره پیوستن به تیم ملی می گوید:« از حضور در تیم ملی بسیار خوشحالم و به آن افتخار می کنم و امیدوارم در تیم ملی ایران مثمرثمر باشم.»
دانیال که تقریبا از بچگی در آلمان بوده فعلا خیلی به زبان فارسی مسلط نیست برای همین سخت می تواند با هم تیمی هایش ارتباط بگیرد. برای همین او تصمیم گرفته خیلی زود فاسی اش را هم مثل آلمانی و انگلیسی تقویت کند:«در حال یادگیری فارسی هستم و خوشبختانه بسیاری از بازیکنان تیم ملی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و دژاگه هم می تواند به زبان آلمانی صحبت کند و از این جهت مشکلی ندارم و برای ارتباط با خط دفاعی در بازیهای تیم ملی ، کلمات مهم و مورد نیازم را بلد هستم. اما حتما خیلی زود فارسی یاد می گیرم.»
دانیال داوری در پایان گفت: « در روزهای پایانی سال هستیم و من سال نو را به همه هموطنانم تبریک می گویم و برایشان سال خوشی را آرزو دارم.»




تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 10:22 نويسنده : Hamidreza ا

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی باشگاه رئال مادرید در گفتگو با شبکه آر.تی.پی پرتغال، که شب گذشته پخش شد، صحبت های جنجالی فراوانی را برزبان آورد و گردو خاک زیادی به راه انداخت.

اودر بخشی از صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که درانتخاب بیسنته دل بوسکه به عنوان سرمربی برترسال گذشته در فیفا تقلب شده و دراین باره گفت:« من از حضور درمراسم اهدای جوایز بهترین ها در زوریخ اصال احساس پشیمانی نمی کنم. یک، دو یا سه نفر به من زنگ زدند و گفتند که به من رای داده اند ولی در نتیجه نهایی، اسم افراد دیگری در آرای آنها ثبت شده بود. همین چیزها باعث شد که تصمیم بگیرم تا در سالن فیفا شرکت نکنم.»

هرچند که مسئولان فیفا بلافاصله بعد از صحبت های مورینیو با شبکه آر.تی.پی تماس گرفتند و صحبت های آقای خاص را تکذیب کرده و گفتند:« ما تائید می کنیم که لیست آرای منتشره از سوی فیفا، درست است.»

در همین گفتگو از مورینیو پرسیده شد که آیا مدرکی را برای ترک رئال در تابستان پیش رو امضا کرده یا خیر و او پاسخ داد:« این صحت ندارد. من هیچ توافقی با سران رئال برای جدایی از این تیم نداشته ام. هیچ چیزی امضا نشده و این صحت ندارد.»

امروز می توانید متن کامل صحبت های مورینیو را به گزارش آ.اس مطالعه کنید؛ این شما و این بخش اول صحبت های مورینیو

 

*چطور توانستید تیمی را جمع و جور کنید که رسما و عملا دچارتفرقه و چند دستگی در رختکنش شده بود ودر طول 5 روز بارسلونا راشکست داده و منچستریونایتد را حذف کنید؟

-فوتبال کمی این طوری است. ما هیچ وقت نمی دانیم که چه چیزی انتظارمان را می کشد.من خودم بر این باورهستم که کاری که برای تیم انجام دادم، یک برنامه ریزی وسازماندهی مشخص برای رویارویی با این نوع بازی ها بود و از سوی دیگر تجربه من مبدل به آرامش شد. این همان چیزی بود که به آن نیاز داشتیم. رئال تیم ویژه ای است. چه اتفاق های خوب و چه اتفاق های بد در آن بیش از حد بزرگ دیده می شود. شرایط آسان نبود و کمی از هر سو مسائلی وجود داشت. ما در کمپ تمرینی به خوبی کار می کردیم و توانستم این آرامش و اطمینان را به بازیکنانم منتقل کنم. ما می بایست با انگیزه و اعتماد به نفس بازی می کردیم و البته می بایست این را هم مد نظر می داشتیم که  کار ما مممکن است در تورنمنت های پیش رو به پایان برسد

 

*راز موفقیت شما در مهار بارسلونا چه بود؟

 -اینتر با تمام سلاح هایی که در اختیار داشت مقابل بارسلونا بازی کرد. رئال تیمی با ویژگی های متفاوت با اینتر بود و به همین خاطر به شیوه متفاوتی مقابل بارسا قرار گرفتیم. اساسی و مهم این است که به خوبی تیم هایی که قرار است با آنها روبرو شویم را مطالعه کنیم و ویژگی ها و قابلیت های مثبت آنها رامهار کنیم.

 

*پرتغالی بودن، برای شما یک فاکتور مثبت در کارنامه مربیگری تان است؟

پرتغالی بودن، هیچ ارتباطی با موفقیت هایی که کسب کرده ام ندارم. اینجا در اسپانیا، پرتغالی بودن، سخت تر است ولی من هرجایی که بوده ام حس نکرده ام که به خاطر پرتغالی بودنم کارها آسان تر یا سخت تر شده. من به تلاش باور دارم و معتقدم که باید بتوانی کیفیت را درکارت پیاده کنی.

 

*در یک برنامه، کسی بود که به خاطر اینکه گفته شد که به پرتغالی ها آسیب می رسانند، در اواسط برنامه، صحنه را ترک کرد

درسال 2004 زمانی که پرتغال را ترک کردم، لحظه مهمی برای من بود. درهر باشگاه زندگی های متفاوتی را تجربه کردم و باید از این بابت تشکر کنم. در رئال مادرید با شرایط کاملا متفاوتی مواجه شدم. من دراینجا مبدل به مربی بهتری شدم و انسان متفاوتی گشتم و حالا بیشتر از قبل برای همه چیز، خوبی ها و بدی های فوتبال آمادگی دارم. من در زمان مناسب و ایده آلی در کارنامه مربیگری ام به رئال آمدم.پیش از این دو بار از من خواسته شده بود تا به رئال بیایم ولی به خاطر انگیزه ها و دلایل حرفه ای این پیشنهادات را قبول نکرده بودم. هیچ چیزی دراینجا تو را متعجب نمی کند، چون رئال باشگاه متفاوتی است.




تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 10:2 نويسنده : Hamidreza ا

کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران این روزها یک آس جدید اروپائی رو کرده است و از آن در اردوی اخیر تیم ملی در دوبی رونمائی کرده است، از یک دورگه‌ی جوان و گمنام که البته باید منتظر ماند تا دید این انتخاب کی‌روش چگونه خواهد بود و چه قابلیت‌هائی را دارد و آیا از سطح فوتبال ایرانی و استانداردهایش فراتر است یا خیر، آیا این ویلیام جوان چیزی است در قد و قامت اشکان دژاگه اروپائی‌منش یا چیزی است در قد و قامت همان ستاره‌های تولید داخل !

نامش ویلیام فیلیپ سیروس آتشکده است؛ در 12 آوریل 1992 در گوتنبرگ سوئد متولد شده است و یک دورگه‌ی ایرانی-سوئدی محسوب می‌گردد. این فوتبالیست جوان که در خوش‌آتیه خواندنش باید کمی صبر کرد، برای نخستین بار فعالیت حرفه‌ای خود را از باشگاه آزالیا (Azalea BK) در زادگاهش گوتنبرگ در قامت یک مهاجم آغاز کرد و در سال 2002 به عضویت باشگاه گوتنبرگ (IFK Goteberg)، دومین باشگاه پرافتخار لیگ برتر سوئد با سیزده قهرمانی درآمد و در تیم‌های رده‌های سنی این باشگاه فوتبال خود را دنبال کرد و پس از درخشش‌های متوالی خود در این باشگاه در سال 2009 به تیم اول این باشگاه راه یافت و با پیراهن این تیم شش بازی نیز در طول فصل در لیگ برتر سوئد و همچنین جام حذفی این کشور انجام داد و موفق شد در طول پنج بازی در لیگ برتر سوئد یک گل نیز به ثمر برساند. در طول این پنج دیداری که در فصل (10-2009) انجام شد، آتشکده به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت.

مصدومیت آتشکده در اولین فصل حرفه‌ای خود !

در 13 مارس سال 2010، آتشکده در جریان دیدار تیم گوتنبرگ با تیم کالمار دچار پارگی تاندون شد و ماه‌ها از میادین دور ماند تا در نهایت در دیدار با تیم قعرنشین بروماپوژکارنا در تاریخ 17 اکتبر بار دیگر به شرایط مسابقه بازگردد و اولین گل خود در لیگ برتر سوئد را به ثمر برساند.

پیوستن آتشکده به تیم اوربرو  

در تاریخ 15 نوامبر سال 2010 ویلیام جوان در شرایطی به باشگاه اوربرو (Orebro SK) پیوست که این تیم فوتبال این باشگاه در رتبه‌ی سوم جدول لیگ برتر سوئد قرار داشت و جز تیم‌های برتر این لیگ محسوب می‌شد و باشگاه دوران نوجوانی آتشکده یعنی گوتنبرگ، با پله‌ها اختلاف در رده‌ی هفتم جدول قرار گرفته بود.

در نهایت ویلیام با یک قرارداد چهارساله به تیم اوربرو پیوست و روز به روز شرایطش را در لیگ برتر سوئد بهبود بخشید.

ویلیام بدقم برای اوربرو !

مهاجم حالا ملی‌پوش شده‌ی دورگه‌ی ایرانی‌الاصل باشگاه اوربرو در نخستین فصل حضور خود در این باشگاه 12 بار به میدان رفت و مشابه اولین فصل حضور خود در لیگ برتر سوئد فقط موفق به زدن یک گل شد. با این حال اوضاع آتشکده‌ بهبود یافته بود و آمار بهتری را از خود بر جای گذاشت. او در طول فصل فقط 4 بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و 8 بار نیز به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت. با این حال اوضاع تیم همچون اوضاع مهاجم جوانش خوب پیش نرفت و اوربرو رده‌ای بهتر از دوازدهمی کسب نکرد.

سقوط اوربرو با ادامه‌ی روند روبه رشد آتشکده

هرچه مهاجم دورگه‌ی تیم اوربرو پیشرفت کرد و آمار خود در لیگ برتر سوئد را بهبود بخشید، این تیم باشگاهی در سرازیری افت قرار گرفت تا در نهایت در فصل 12-2011 با قرارگیری در رده‌ی پانزدهم به لیگ سوپرتان سقوط کرد.

در این فصل مهاجم جوان تیم ملی ایران برای خود جایگاه ثابتی را در تیم اوربرو فرآهم کرده بود و در طول فصل 13 بار در ترکیب اصلی به میدان رفت و تنها دو بار لقب بازیکن جانشین را به خود گرفت. او در طول این فصل 6 گل به ثمر رساند. دو گل از مجموع شش گل ویلیام از روی نقطه‌ی پنالتی در دقایق پایانی به ثمر رسید و پیام‌آور یک پیروزی خارج از خانه و یک تساوی خانگی برای اوربروی درحال سقوط بود !

ویلیام در حال حاضر در لیگ سوپرتان به همراه تیم اوربرو حضور دارد !

دوران ملی ویلیام در سوئد  

آتشکده در تیم ملی رده‌های سنی سوئد (زیر 19 سال) نیز حضور یافته است و برای 9 بار پیراهن تیم ملی سوئد را بر تن کرده است و یک گل نیز برای این کشور به ثمر رسانده است.

حالا او سوغات جدید کی‌روش از لیگ سوپرتان سوئد است و باید در انتظار نمایش‌های او با پیراهن تیم ملی ماند !




تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ا 21:42 نويسنده : Hamidreza ا

ایکر کاسیاس، کاپیتان رئال، با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، بار دیگر به تمرینات تیمرش بازگشت.

این دروازه بان باتجربه در دیدار مقابل والنسیا در کوپا دل ری دچار شکستگی انگشت شست شده بود و به همین دلیل برای دو ماه از میادین دور ماند.

در این مدت، دیه گو لوپس به دروازه بان شماره 1 کهکشانی ها تبدیل شد و نقش مهمی در صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ داشت.

اما کاسیاس امروز در تمرینات رئال به طور کامل حضور پیدا کرد تا کار مورینیو برای پیدا کردن دروازه بان اصلی تیمش کمی مشکل شود.

در تمرینات امروز مورینیو بازیکنان را به دو گروه تقسیم کرد و سیلوینیو لورو، مربی دروازه بان های رئال، با کاسیاس، لوپس، آدان و خسوس به تمرین پرداخت.



تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ا 21:28 نويسنده : Hamidreza ا

به گزارش کهکشانیها به نقل از سايت رسمي فدراسيون، بازيکنان تيم ملي حاضر در اردوي امارات، عصر ديروز نخستين تمرين خود را انجام دادند.

در اين تمرين که از ساعت 18 تا 19:30 انجام شد، بازيکنان تمرينات خود را با گرم کردن با توپ آغاز کردند و پس از تنيس فوتبال و حرکات کششي، تمرينات ريکاوري خود را زير نظر کادر فني در زمين تمريني باشگاه ايرانيان انجام دادند.


















 



تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ا 21:8 نويسنده : Hamidreza ا

سفر برق آسای ژوزه مورینیو به کایسری برای تماشای بازی گالاتاسرای، اولین نتیجه ها را عاید آقای خاص نمود. مورینیو برای زیرنظر گرفتن عملکرد حریف بعدی تیمش در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به ترکیه سفر کرد و شاهد برد 1-3 گالاتاسرای مقابل کایسریسپور در لیگ ترکیه بود. او دراین سفر به ویژه عملکرد اسنایدر و دروگبا، دو شاگرد سابقش و دو ستاره ودو خرید بزرگ گالاتاسرای در بازار زمستانی را زیر ذره بین گرفت

مورینیو در صحبت هایی درمورد عملکرد دو بازیکن سابقش صحبت کرده و در مورد بازی گالاتاسرای هم نظرش را اعلام کرده.

مورینیو درمورد گالاتاسرای گفته:« تیم قدرتمندی خواهد بود.»

مورینیو در ورزشگاه شهر کایسری در کنار شوتا آرولادزه، سرمربی تیم کاسیم پاشا بازی را دنبال می کرد. او در پایان این بازی به روزنامه حریت ترکیه گفت:« گالاتاسرای تیم قدرتمندی است و کیفیت فراوانی دارد. اسنایدر بهتر است و در شرایط خوبی است. دقیقا همان طوری که همه ما او را می شناسیم.»

اسنایدر در دقیقه 61 این بازی دو شوت به دروازه حریف داشت که یکی از آنها تبدیل به گل شد

البته نظر او در مورد دروگبا به نحو دیگری بود:« دروگبا دیگر مثل قبل نیست. او در اوج شرایط فیزیکی اش نیست.»

دروگبا در این بازی دو پاس گل داد و یک شوت خارج از چارچوب هم در دقیقه 90 بازی داشت. او در 6 بازی ای که برای گالاتاسرای برگزار کرده تنها یک گل زده

مورینیو در جریان این بازی با سورپرایزی از سوی هواداران گالاتاسرای هم مواجه شد. هوادارانی که 600 کیلومتر برای تماشای این بازی سفر کرده بودند، این پلاکارد را به استادیوم آورده بودند:« مادرید واقعی (رئال) نیست و گالاتاسرای واقعی (رئال )است.»




تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ا 18:55 نويسنده : Hamidreza ا

چزاره پراندلی سرمربی تیم ملی ایتالیا در صحبت هایی از احتمال بازگشت فرانچسکو توتی به تیم ملی این کشور خبر داده است. او معتقد است که اگر توتی همچنان دراوج آمادگی فیزیکی باقی بماند، ممکن است در جام جهانی 2014 برای آتزوری به میدان برود

توتی تا به اینجا 58 بازی ملی برای تیم ملی ایتالیا برگزار کرده ولی سرمربی آتزوری اعلام کرده که آماده است تا توتی را به تیم ملی ایتالیا بازگرداند. این درحالی است که توتی در سال 2007 از فوتبال ملی خداحافظی کرده بود.

پراندلی 55 ساله در صحبت هایی به خبرنگاران گفت:« اگر ما به جام جهانی صعود کنیم، آن زمان به شرایط فیزیکی و اوضاع توتی توجه خواهم کرد. او ثابت کرده که در شرایط فوق العاده ای از نظر فیزیکی است.»

آتزوری در حال حاضر در صدر جدول رقابت های مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در گروه بی است و پراندلی در ادامه صحبت هایش اعلام کرده که بهترین تیم ممکن را برای بازی دوستانه مقابل برزیل به میدان خواهد فرستاد.

پراندلی ادامه داد:« در حال حاضر من بازیکنانی قوی تر از این هایی که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند نمی بینم.»




تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ا 18:47 نويسنده : Hamidreza ا

سرخیو راموس مدافع جوان و باتجربه باشگاه رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا حالا در اردوی تیم ملی اسپانیاست و خود را برای رویارویی با تیم های ملی فنلاند و فرانسه آماده می کند.  او حالا در صحبت هایی اعلام کرده که در آستانه بازی حساس با فرانسه نه با واران صحبت کرده و نه با بنزما.

دراینجا می توانید متن صحبت های سرخیو راموس در کنفرانس خبری را مطالعه کنید:

*نزدیک شدن به صدمین بازی ملی: باید در سطح فردی و شخصی از این ماجرا لذت برد. امیدوارم که بتوانم به تاریخ فوتبال اسپانیا بپیوندم. برای من افتخار بزرگ و چالش فوق العاده بزرگی است

*جوان ترین اسپانیایی که صدمین بازی ملی اش را انجام می دهد: تمام اینها، یک چالش بزرگ در سطح فردی برای هر فوتبالیستی است. سالهای زیادی است که در تیم ملی بازی می کنم و این افتخار بزرگی برای من است. امیدوارم که در آینده بتوانم بگویم که تعداد بازیهای به مراتب بیشتری از 100 بازی ملی را انجام داده ام.

*هدف، صعود به جام جهانی: ما با ایده های خیلی روشنی به این بازیها می رویم. می دانیم که این بازیهای پیش رو، بازیهایی هستند که عواقب زیادی دارند. ما برای صعود به جام جهانی بازی می کنیم و می خواهیم کارها را به خوبی انجام دهیم

*بازی مقابل فرانسه: بازی خیلی سختی خواهد بود. هنوز من با واران و بنزما صحبت نکرده ام. چند روزی وقت داریم تا با هم پیغام ها  و اس.ام.اس هایی رد و بدل کنیم. ولی قبل از بازی با فرانسه، بازی با فنلاند را پیش رو داریم. نمی توان هیچ تیمی را دست کم گرفت. چون این روزها هر تیم ملی ای می تواند به تیم شما اسیب برساند.بعد از این بازی، به بازی با فرانسه فکر خواهیم کرد.


 



تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ا 18:43 نويسنده : Hamidreza ا

دوشنبه 28 اسفندماه 1391
هفته سی ام لیگ برتر
نفت تهران- استقلال
ورزشگاه آزادی تهران
تماشاگر: کمتر از 3 هزار نفر
داور: تورج حق وردی با کمک های محمدرضا ابوالفضلی و علیرضا ایلدروم
داورچهارم: حسن اکرمی
گل: فرزاد حاتمی دقیقه 15 برای استقلال، دقیقه 62 رضا نوروزی
کارت زرد: جی لوید ساموئل از استقلال

نفت تهران: حامد فلاح زاده، وریا غفوری، بهمن کامل (89 احمد آل نعمه)، هادی شکوری، میثم حسینی، وحید حمدی نژاد، علی عزتی، یعقوب کریمی، محمد حسین مهرآزما،  و رضا نوروزی (78 ماریو داسیلوا) امین منوچهری (66 محسن یوسفی)
سرمربی: منصور ابراهیم زاده

استقلال: سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، حسن اشجاری (74 هاشم بیک زاده)، جواد نکونام، جی لوید ساموئل، خسرو حیدری (46 مجتبی جباری)، سیاوش اکبرپور، ایمان موسوی (46 فرهاد مجیدی) و فرزاد حاتمی
سرمربی: امیر قلعه نویی

دقایق حساس:
دقیقه 4: رضا نوروزی در موقعیت پشت به دروازه چرخید و شوت زمینی اش را روانه دروازه استقلال کرد اما ضربه آرام او را رحمتی به سادگی گرفت.
دقیقه 17: بلافاصله بعد از گل استقلال، ایمان موسوی در موقعیتی خوب به سمت دروازه حریف حرکت کرد اما در حالی که می توانست به حرکت خود ادامه دهد، سعی داشت فرزاد حاتمی را صاحب موقعیت کند که این توپ از دست رفت.
دقیقه 69: سانتر یعقوب کریمی از سمت چپ از همه عبور کرد و از نزدیکی تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 73: ضربه ساموئل در موقعیتی نامتعادل که از پاس جباری ایجاد شده بود، در دستان فلاح زاده جای گرفت.
دقیقه 75: در حالی که تماشاگران انتظار داشتند مجیدی با یک نوک پا دروازه نفت را باز کند، تکل عالی شکوری در آخرین لحظه، این موقعیت را از استقلالی ها گرفت.
دقیقه 81: ضربه کاشته را مجتبی جباری عالی روی دروازه فرستاد اما فرزاد حاتمی در شرایطی که مزاحمی هم نداشت، نتوانست به توپ ضربه بزند.
دقیقه 88: سانتر فرهاد مجیدی با ضربه سر قوسی فرزاد حاتمی همراه شد و توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه بیرون رفت. این جدی ترین موقعیت استقلال بعد از دریافت گل مساوی بود.
دقیقه 4+90: سانتر بیک زاده و ضربه سر عالی جباری، با کمترین اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.


شرح گل:
استقلال 1-0: خسرو حیدری که هافبک راست استقلال در این روز بود، این بار از چپ فرار کرد و بعد از دریبلی عالی از نزدیکی نقطه کرنر، پیشروی کرد. خسرو در ادامه با یک پاس رو به بیرون فرزاد حاتمی را در موقعیت قرار داد و مهاجم استقلال هم بی درنگ با یک بغل پای محکم چپ، دروازه نفت را فرو ریخت
نفت 1-1: رضا نوروزی در محوطه هجده قدم در عرض حرکت کرد و ضربه زمینی آرامی به سمت دروازه زد، این توپ بعد از برخورد به پای مدافع استقلال به درون دروازه رحمتی غلطید.

بهترین بازیکن:
در روزی که اکثر بازیکنان نمایش متوسطی داشتند، یعقوب کریمی هافبک چپ نفت بیشتر از سایرین دیده شد. در استقلال هم پژمان منتظری بهتر از بقیه نشان داد.

اتفاق ویژه:
با این نتیجه مساوی و برد پرگل سپاهان در تبریز، رقابت در صدر جدول همچنان فشرده باقی ماند. حالا بازی استقلال و سپاهان در هفته سی و دوم، که 26 فروردین برگزار می شود، می تواند سرنوشت قهرمان لیگ را مشخص کند.
 

 

لیگ بر‌تر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته سی ام

دوشنبه بیست هشتم اسفند 1391- ساعت 15:30

تراکتور سازی  - سپاهان

ورزشگاه یادگار امام تبریز

تماشاگر: 25هزار نفر

داوران : علیرضا فغانی ،رضا سخندان ، علی میرزا بیگی

اخطار :محمد نصرتی و مهدی کریمیان از تراکتور، میلان سوشاچ از سپاهان

گل ها : دقیقه 14 خلعتبری -

تراکتور سازی : مهدی ثابتی ، مصطفی اکرامی ، مرتضی اسدی ، محمد نصرتی ، محمد ایرانپوریان ، مهدی کریمیان ، مهدی کیانی ( 62- مسعود ابراهیم زاده ) ، فلاویولوپز ، جاناتان پیرا ( 60 - گیلسون ) ، محمد ابراهیمی ( 70 - محمد عباد زاده ) ، سید مهدی سید صالحی                       

سرمربی :تونی الیویرا

سپاهان : شهاب گردان ،حسین پاپی، احسان حاج صفی ، فرشید طالبی ، امید ابراهیمی ، محرم نوید کیا ( 86 - محمد غلامی )، میلان سو شاچ ، امین جهان عالیان ( 57- محسن ایرانژاد )، محمد رضا خلعتبری ، جواهیر سوکای ( 69 - میر یا بلویچ ) ،الوین بولکو

سرمربی : زلاتکو کرانچار

شرح گل :

1-صفر-دقیقه 14-  خروج ناموفق مهدی ثابتی وبرخورد با مدافع خودی روی خط 18 قدم که دروازه خالی را آماده تیز هوشی خلعتبری کرد تا اولین گل این دیداررا به ثمر برساند.

2- صفر- دقیقه 31 - ارسال حسین پاپی وضربه سر فرشید طالبی که با دفع ناقص ثابتی همراه شد تا خود فرشید توپ را وارد دروازه کند.

3- صفر- 60- پاس عمقی به نوید کیا وتسلیم شدن ثابتی برای بار سوم که دروازه اش برای سومین با به لرزه درآمد.

3-1 -دقیقه 88- پاس عمقی به گیلسون وضربه این بازیکن که تبدیل به تنها گل میزبان شد .

شرح بازی در نیمه اول

بازی دو تیم در یک هوای نیمه ابری با وزش باد شدید آغاز شد ، دقایق ابتدای بازی سپاهانی ها اشتهای خود را برای ارائه بازی هجومی نشان دادند وعلاوه بر حضور متعدد در محوطه جریمه میزبان ، انگیزه کسب پیروزی  را به رخ حریف خود کشیدند و در این هدف هم موفق بودند ، تراکتور طبق روال هفته های گذشته از قلب دفاع اسیب پذیر نشان داد وکرانچار هم نشان داد که این نقطه ضعف تراکتور را بخوی شناخته است ،سپاهان با برتری مالکیت توپ و هدف قرار دادن عمق تراکتور یک نیمه ایده آل را پشت سر گذاشت تا با برتری 2 گل به رختکنی برود ، به نظر نیمه دوم افکار وتدابیر دو مربی سرنوشت بازی را رقم خواهد زد.

دقایق کلیدی

دفیفه  8-خروج مهدی ثابتی وپاس سوکای به تیر دو برای خلعتبری که ضربه سر این بازیکن با فاصله اندک از تیر افقی راهی اوت شد .

دقیقه 10 - ارسال به تیر دو وموقعیت خطرناک برای خلعتبری که ضربه این بازیکن یکبار دیگر با فاصله ای اندک راهی بیرون شد .

دقیقه 24- شوت از راه دور کریمیان با فاصله زیاد از روی دروازه راهی اوت شد .

دقیقه 35- موقیت عالی برای نوید کیا در سمت راست که ضربه خطرناک این بازیکن میلیمتری از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت .

دقیقه 40 - موقیت عالی برای کریمیان در داخل محوطه جریمه سپاهان که ضربه این بازیکن با برخورد با مدافعین میهمان راهی کرنر شد .

دقیقه 42- پاس پشت دفاع برای سید صالحی وموقعیت تک به تک این بازیکن که دروازه را کج دید .

47- ضربه فلاویووبرخورد توپ با مدافع سپاهان وموقعیت عالی برای ابراهیمی که ضربه این بازیکن راهی اوت شد .

50 - خطای بازی خطرناک در داخل محوطه جریمه وموقعیت عالی برای میزبان که شوت فلاویو با برخورد با خط دفاعی سپاهان برگشت خورد وشوت دوم هم با جاگیری گردان بی ثمر ماند.

52- پاس عرضی خلعتبری در تیر دو نصیب نوید کیا شد تا برای بار سوم دروازه تراکتور باز شود اما کمک اول این صحنه را آفساید اعلام کرد .

61 - سوکای در سمت چپ ترراکتور صاحب موقعیت شد وضربه خطرناک این بازیکن را ثابتی برگشت داد.

67- موقعیت خطرناک در سمت چپ برای سوکای وضربه این بازیکن که با جاگیری خوب ثابتی توپ برگشت خورد .

73 - ارسال خلعتبری از سمت و ضربه تمام کننده نوید کیا که تبدیل به گل شد اما برای بار دوم  این گل مردود اعلام شد .

82 - یکبار دیگر نوید کیا در عمق صاحب توپ شد تا با یک بغل پا یکبار دیگر دروازه تراکتور را باز کند که برای بار سوم سومین گل سپاهانی ها آفساید اعلام شد .

85- شوت سنگین کریمیان را  شهاب گردان با جاگیری خوب مال خود کرد .

اتفاق ویژه 1: هواداران تراکتور که آخرین امید قهرمانی را در این دیدار جستجو می کردند وقتی با بازی سر در گم تراکتوری ها و شکست سنگین این تیم مواجه شدند در دقیقه 60 بازی بعنوان اعتراض اکثریت آنها ورزشگاه را ترک کردند .

اتفاق ویژه 2 - بعد به ثمر رسیدن گل سوم سپاهان وترک ورزشگاه توسط مدیر عامل تراکتور سازی ، تماشاگران حاضر شعار های را علیه وی سر دادند .

اتفاق ویژه 3 - احسان حاج صفی در اوایل بازی مورد تشویق تماشاگران حاضر قرار گرفت .

بهترین بازیکن : محرم نوید کیا یک گل زد وچند موقعیت گل  هم برای خود وهم تیمی هایش ایجاد کرد تا عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد.

 

 


 

 

 



تاريخ : دو شنبه 28 اسفند 1391 ا 20:50 نويسنده : Hamidreza ا

بایرن مونیخ شکست مقابل آرسنال را با پیروزی دو بر یک در بای‌آره‌نا جبران کرد.

در اوایل بازی هیچ کدام از دو تیم برتری خاصی نداشتند. اما در هر حال مردان یوپ هاینکس فشار را به‌تدریج بیشتر کردند و پس از چند موقعیت خوب – از جمله ضربه سر لوییز گوستاوو که از روی خط برگردانده شد – در دقیقه 37 به گل رسیدند. ماریو گومز پاس ژردان شاکیری را گرفت و آن را با ضربه چیپی عالی از روی سر کارواخال گذراند و به دروازه برند لنو رساند.

هاینکس در نیمه دوم بازی تیمش را تدافعی‌تر کرد و شاید همین بود که باعث شد بایر در دقیقه 75 گل مساوی را بزند. روی یک کرنر، بونیش توپ را با سر به زیمون رولفس رساند و او هم آن را در میان دفاع آشفته بایرن به گل تبدیل کرد.

اما در نهایت ضربه ایستگاهی باستین شواین‌اشتایگر را فیلیپ وولشاید به اشتباه در دقیقه 87 وارد دروازه خودی کرد و بایرن پیروز مسابقه شد.




تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391 ا 8:33 نويسنده : Hamidreza ا

نمایش عالی یوونتوس در نیمه دوم بازی در خانه بولونیا آنها را به پیروزی رساند. یووه اکنون موقتا 12 امتیاز بیشتر از ناپولی، تیم دوم جدول دارد.

یوونتوس در نیمه اول مقابل دفاع بولونیا به مشکل برخورده بود. اما در نیمه دوم بود که در دقیقه 62 به گل اول رسید. میرکو ووچینیچ که تا پیش از آن موقعیت‌های چندانی نداشت در حالت پشت به دروازه از نالدو گذشت و با شوتی مهارنشدنی تیمش را پیش انداخت.

یووه سپس در دقیقه 74 گل دوم را هم زد. آنها دفاع بولونیا را با چندین پاس عالی به هم ریختند و در نهایت کلودیو مارکیزیو که از آفساید گریخته بود بار دیگر دروازه کورچی را گشود.




تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391 ا 8:31 نويسنده : Hamidreza ا

رئال مادرید با بازگشت در نیمه دوم مایورکا را پنج بر دو شکست داد. رئالی‌ها نیمه اول را با شکست به پایان برده بودند.

په‌په در خط میانی قرار گرفته بود و نمایش خوبی در نیمه اول نداشت. مایورکا بازی را بهتر آغاز کرد و توانست در دقیقه 6 به گل برسد. جیووانی دوس‌سانتوس سانتری به سمت تیر دورتر انجام داد و امیلیو انسوئه با ضربه سر گل‌زنی کرد.

مادرید تلاش کرد به بازی برگردد و در دقیقه 15 به گل رسید. پاس عمقی لوکا مودریچ با کنترل په‌په در مسیر گونسالو ایگواین قرار گرفت و او هم با ضربه‌ای دقیق گل زد، هر چند که به نظر می‌رسید در موقعیت آفساید بوده باشد.

مایورکا اما در دقیقه 21 گل دوم را زد. کرنر دوس‌سانتوس با ضربه پدرو بیگاس همراه شد و آلفارو با ضربه سر آن را به گل تبدیل کرد.

کریس رونالدو در دقیقه 30 روی پاس آلوارو موراتا با ضربه چیپ می‌توانست گل بزند اما ضربه‌اش به تیر برخورد کرد.

ژوزه مورینیو در نیمه دوم کریم بنزما و مسعود اوزیل را جانشین آلوارو آربلوا و موراتا کرد. راموس به دفاع راست رفت و په‌په به عمق دفاع برگشت. در دقیقه 52 بود که این تغییرات جواب داد و کرنل اوزیل را رونالدو با سر به گل تبدیل کرد. یک دقیقه نگذشته بود که مودریچ رئال را برای اولین بار در این دیدار پیش انداخت و با شوتی تماشایی از فاصله 20 متری دروازه آواته را گشود. لحظاتی دیگر اوزیل تا کناره خط عرضی حرکت کرد و پاس رو به عقب او را ایگواین به گل چهارم تبدیل کرد.

در نهایت پس از چند فرصتی که رئال از دست داد بنزما روی پاس ایگواین از فاصله‌ای نزدیک گل پنجم را زد.




تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391 ا 8:28 نويسنده : Hamidreza ا

بوروسیا دورتموند دقایقی پیش موفق شد تا در ورزشگاه سینگال ایدونا پارک با نتیجه 1-5 از سد میهمانش فرایبورگ عبور کند.

این درحالی است که تیم میهمان بازی را خوب شروع کرد ولی گلهای لواندوفسکی و نوری شاهین باعث شد تا سه امتیاز این بازی به حساب تیم میزبان واریز شود

فرایبورگ شروع خوبی در بازی داشت و در ابتدا این جاناتان شمید بود که در دقیقه 28 برای تیم میهمان گلزنی کرد. این تیم میهمان بود که همچنان تیم میزبان را تحت فشار قرار می داد ولی به تدریج دورتموند به جریان بازی بازگشت و دقایقی قبل از اتمام نیمه اول، شاهد طوفان دورتموند بودیم.

روبرت لواندوفسکی در دقیقه 41 بازی را به تساوی کشاند و گلهای نوری شاهین در دقیقه 44 و روبرت لواندوفسکی در دقیقه 46 باعث شد تا تیم میزبان  نیمه اول را با برتری 1-3 به پایان ببرد. در نیمه دوم بازی ، نوری شاهین در دقیقه 72 بار دیگر برای دورتموند گلزنی کرد و لئوناردو بیتنکورت در نهایت تیر خلاص را وارد دروازه تیم میهمان نمود.

در نیمه دوم بازی هم رویس و ماریو گوتزه چند موقعیت گلزنی را از دست دادند . در نهایت و با گل دقیقه 78 بیتنکورت، دورتموند توانست خودش را به فاصله 4 امتیازی بایرلورکوزن رده سومی برساند . تیمی که تا ساعاتی دیگر مقابل بایرلورکوزن قرار خواهد گرفت.

در سایر بازیهای برگزار شده همزمان، هامبورگ با یک گل مغلوب آگزبورگ شد. دیدار دو تیم هوفنهایم و ماینتس با تساوی بدون گل به پایان رسید و نورنبرگ هم توانست با سه گل شالکه را شکست دهد تا شالکه بعد از باخت مقابل گالاتاسرای، شکست تلخ دیگری را نیز تجربه کند.

دیدار دو تیم وردربرمن و گروثر فورث هم با تساوی 2-2 به پایان رسید. تا یک ساعت دیگر دو تیم بایرلورکوزن و بایرن مونیخ در یک بازی حساس و تماشایی به مصاف هم خواهند رفت




تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391 ا 21:48 نويسنده : Hamidreza ا

آرسنال پیروزی مهمی در ورزشگاه لیبرتی به دست آورد و توانست با دو گل دیرهنگام سوانزی را ببرد.

الکس اکسلاد چمبرلن در این مسابقه دو بار توپ را به تیر دروازه حریف کوبید. اما به جز آن دو فرصت، اولین موقعیت جدی آرسنال در دقیقه 74 رقم خورد. اولیویه ژیرو سانتر سانتی کاسورلا را خوب کنترل نکرد و توپ به ناچو مونریال رسید و مدافع سابق مالاگا با شوت خود دروازه میشل ورم را گشود.

سوانزی دست به حمله زد و در ضدحملات آرسنال آسیب‌پذیر نشان می‌داد. در یکی از آنها بود که ژروینیو ضدحمله‌ای که آرون رمزی ترتیب داده بود را به گل تبدیل کرد.

آرسنال با این برد 50 امتیازی است و دو امتیاز کمتر و یک بازی بیشتر از چلسی، تیم رده چهارم دارد.




تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391 ا 21:46 نويسنده : Hamidreza ا

لئوناردو، سرمربی سابق تیم های اینتر و میلان و مدیر ورزشی کنونی باشگاه پاری سن ژرمن در حالی که در یک برنامه زنده در کانال تلویزیونی ایتالیایی اسکای سپورت در حال انجام یک گفتگوی زنده با نامزدش، آنا بیلو، خبرنگار ایتالیایی بود، از او درخواست ازدواج کرد.

این اسطوره برزیلی که سابقه فوتبال بازی کردن و مربیگری در ایتالیا را در کارنامه ورزشی اش می بیند در یک گفتگوی زنده از مقر برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، در یک برنامه ارتباط مستقیم اسکای سپورت شرکت کرد. او در این تماس مستقیم ، قرار بود تا در مورد قرعه تیم پاری سن ژرمن در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و رویارویی این تیم با بارسلونا در مرحله یک چهارم پایانی در گفت و گو با نامزدش شرکت کند ودر جریان این صحبت ها به او پیشنهاد ازدواج ارائه داد.این اتفاق زمانی رخ داد که او در این گفت و گو از نامزدش پرسید که آیا سوال دیگری از او ندارد؟ خانم بیلو که تا آن زمان سوالی نپرسیده بود، پاسخ داد که نه و در آن زمان مدیر ورزشی برزیلی پاری سن ژرمن در واکنش به او گفت که یک سوال از او دارد و از او پرسید که آیا با او ازدواج می کند؟

لئوناردو دراین باره گفت:« حالا که قرعه ما به نام بارسلونا درآمده است، با هم ازدواج می کنیم؛ هم در شهر میلان و هم اینجا.» این خبرنگار ایتالیایی که نمی توانست جلوی خنده اش را بگیرد ، در واکنش به این سوال عجیب لئوناردو پاسخ داد که بعدا در این باره صحبت می کنند و در مقابل اصرار و پافشاری های لئوناردوی برزیلی ، در یک برنامه پخش زنده «بله» را گفت.

برای تماشای این ویدئوی بامزه اینجا کلیک کنید

  Leonardo pide matrimonio a su novia, Anna Billò, en directo




تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391 ا 21:44 نويسنده : Hamidreza ا


UEFA, Champions League, Borussia Dortmund vs. Shakhtar Donetsk

  ترکیب احتمالی

 
دورتموند

Weidenfeller
Piszczek, Subotic, Santana, Schmelzer
Gundogan, Bender
Blaszczykowski, Gotze, Reus
Lewandowski
 
فرایبورگ

Baumann
Mujdza, Ginter, Fallou, Sorg
Schmid, Schuster, Flum, Galigiuri
Kruse, Rosenthal


سایت گل-هر چند که بوروسیا دورتموند موفق شده راهی دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمان اروپا شود اما در بازگشت به بوندس لیگا،قهرمان فصل گذشته لیگ آلمان شنبه عصر برای نائب قهرمانی و تصاحب رده دوم با لورکوزن دیگر تیم مدعی این جایگاه رقابت خواهد کرد.جایی که لورکوزن نیز به میزبانی بایرن مونیخ صدرنشین می رود و شاگردان یورگن کلوپ در صورت کسب هر سه امتیاز و احتمال امتیاز از دست دادن لورکوزن در بازی برابر بایرن آنها همچنان می تواند در فاصله 8 هفته پایانی این رقابت ها در رده دوم حفظ شوند.

  دورتموند از سال 2010 به بعد هنوز برابر فرایبورگ طعم شکست را تجربه نکرده و در این مدت 6 پیروزی متوالی برابر این تیم رده هشتم جدولی کسب کرده و در حال حاضر برای این بازی یورگن کلوپ سرمربی دورتموند مجبور است  بدون  مت هوملز مدافع اصلی خود تیمش را به میدان بفرستد پس از آنکه این بازیکن در جریان دربی هفته گذشته برابر شالکه با مصدومیت جزئی روبرو شد.بنابراین انتظار می رود تا فیلیپه سانتانا جای خالی او را در ترکیب پر کند،بازیکنی که  در مجموع 13 بار برابر دورتموند به میدان رفته.

سباستین کاهیل کاپیتان حال حاضر دورتموند و بازیکن سابق فرایبورگ مصدوم و به این بازی نمی رسد.

در سوی دیگر فرایبورگ در سه بازی اخیرش در بوندس لیگا بردی کسب نکرده اما موفق شده اند به مرحله نیمه نهایی دی اف بی پوکال صعود کنند.


  آیا می دانستید؟

  • بوروسیا دورتموند فصل گذشته در حالی قهرمان بوندس لیگا شد که در چنین زمانی از فصل 8 امتیاز بیشتر از این فصل داشت و در مقایسه با فصل 12-2011 هفت امتیاز اختلاف .اما در حال حاضر آنها تا صدر جدول با بایرن مونیخ 20 امتیاز اختلاف دارند
  • سباستین کاهیل کاپیتان دورتموند بیشتر از 10 سال گذشته برای فرایبورگ بازی کرده و در این بین 8 بار نیز موفق به گلزنی شده
  • دورتوند از پنج بازی اخیرش در بوندس لیگا تنها دو پیروزی دارد و در شش مصاف اخیرشان تنها یک بار توانسته اند دروازه خود را بسته نگه دارند
  • فرایبورگ در حال حاضر در آستانه بهترین پایان فصل در بوندس لیگا از سال 01-2000 به بعد هستند زمانی که آنها در نهایت با قرار گرفتن در رده چهارم به کار خود در این رقابت ها پایان داند.در طول این مدت آنها دو بار نیز به دسته پایین تر سقوط کردند
  • هامبورگ در بین 10 تیم برتر بوندس لیگا تنها تیمی است که نسب به فرایبورگ ( 32 گل زده در 25 بازی ) کمتر گلزنی کرده

 



تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391 ا 12:47 نويسنده : Hamidreza ا

مدیر برنامه های کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید، اعلام کرد که علی رغم شایعات اخیر، این بازیکن برای فصل آینده هم در این باشگاه خواهد ماند.

این مهاجم فرانسوی در رقابت های این فصل فراز و نشیب زیادی داشته و به تازگی شایعاتی در مورد پیوستنش به پاری سن ژرمن در تابستان آینده منتشر شده است.

بسیاری معتقدند اگر مورینیو در تابستان برنابئو را ترک کند، بنزما هم از رئال جدا خواهد شد اما کریم جزیری، مدیر برنامه های بنزما، این شایعات را رد کرد.

او در گفتگو با آ. اس گفت:" چه مورینیو بماند و چه برود، بنزما در رئال خواهد ماند. کریم هیچ وقت به دنبال رفتن به پاری سن ژرمن نبود و آنها هم تماسی با ما نداشتند. او در حال حاضر در بهترین باشگاه دنیا بازی می کند."


بنزما در 36 دیداری که این فصل برای رئال انجام داد، 14 بار موفق به گلزنی شد که تنها 7 تا از آنها در لالیگا بود. با این وجود او در فهرست دیدیه دشان برای دیدارهای پیش روی تیم ملی فرانسه مقابل گرجستان و اسپانیا قرار دارد.




تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391 ا 12:45 نويسنده : Hamidreza ا

Emanuele Giaccherini - Juventus-Catania

  ترکیب احتمالی

بولونیا

Curci
Garics, Antonsson, Cherubin, Morleo
 Perez, Taider,
Kone, Diamanti, Gabbiadini
Gilardino
یوونتوس

Buffon
Barzagli, Bonucci, Chiellini
L'stiner, Vidal, Pirlo, Marchisio, Asamoah
Giovinco, Vucinic


سایت گل-یوونتوس می تواند شنبه عصر از هفته 29 رقابت های سری آ با تیمی قدرتمند به میهمانی بولونیا برود.آرتورو ویدال پس از اینکه پیروزی 0-1 اخیر تیمش برابر کاتانیا را به دلیل محرومیت از دست داد حالا بار دیگر می تواند برای یوونتوس به میدان برود.

او احتمالا جایگزین پوگبا خواهد شد،بازیکنی که گل دیرهنگام پیروزی بخش یوونتوس برابر بولونیا در دور رفت این دیدار را به ثمر رساند که به ماه اکتبر گذشته بازمی گردد.

با تمام این اوصاف آنتونیو کنته نمی تواند از بازیکنی چون مارتین کاسرس،سیمونه په په و نیکلاس بندتنر استفاده کند چرا که احتمالا هیچ کدام از این بازیکنان نام برده شده کاملا برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی کنته آماده نیستند.

به احتمال فراوان سباستین جووینکو و میرکو ووچینیچ زوج خط حمله بینکونری را تشکیل خواهند داد هر چند که احتمال حضور ماتری از ابتدا در خط حمله نیز وجود دارد.

در سوی دیگر استفانو پیولی سرمربی بولونیا در آستانه این بازی مجبور است یک تغییر در ترکیب اصلی تیمش انجام بدهد چرا که فردریک سورنسن مدافع به دلیل مصدومیت در جریان بازی برابر اینتر به ا ین بازی نخواهد رسید و ظاهرا نیکولو چیروبین در غیابش جای خالی او را پر خواهد کرد که به نالدو ترجیح داده می شود.

دیدار برابر یوونتوس یک بازی خاص برای مونولو گابیاندینی محسوب می شود،این مهاجم 21 ساله که در این فصل سری آ پنج بار موفق به گلزنی شده شنبه شب برابر باشگاه سابق خود قرار می گیرد
  آیا می دانستید؟
  • بولونیا با کسب پیروزی 0-1 برابر اینتر در هفته گذشته به رکورد سه برد متوالی رسیده و شنبه برابر یوونتوس این فرصت را دارد تا همچنان به آمار خوب شان  ادامه دهند
  • بولونیا از 25 مصاف اخیرش برابر بانوی پیر در مجموع رقابت ها تنها یک بار برده که به فوریه سال 2011 بازمی گردد،جایی که مارکو دی وایو ( تصویر سمت راست )  دو گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند
  • شاگردان استفانو پیولی در این فصل تنها سه بار در خانه تن به شکست داده اند  که برابر تیم هایی چون میلان،پارما و اینتر بوده.

  • یوونتوس از پنج بازی اخیر خارج از خانه خود تنها دو برد داشته
  • بینکونری ها در 10 مصاف اخیرشان برابر بولونیا هنوز طعم شکست را تجربه نکرده اند و آخرین پیروزی بولونیا در خانه برابر یوونتوس به سال 1998 باز می گردد ( برد 0-3 )
  • آخرین مصاف این دو تیم در ورزشگاه خانگی بولونیا با تساوی به پایان رسید



تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391 ا 12:42 نويسنده : Hamidreza ا


Javier Hernandez, Tom Cleverley, Manchester United

  ترکیب احتمالی

 
منچستر یونایتد

De Gea
Rafael, Smalling, Evans, Evra 
Valencia, Carrick, Anderson, Young 
Rooney, Van Persie
 
ردینگ
 
Taylor
Kelly, Pearce, Mariappa, Harte
Leigertwood, Akpan
McCleary, McAnuff, Robson-Kanu

Le Fondre

هر چند که سرالکس فرگوسن پس از تساوی 2-2 برابر چلسی از سری رقابت های اف ای کاپ در صحبت های اخیرش اعلام کرد که پاتریس اورا و رافائل دو مدافع کناری تیمش خسته بودند اما انتظار نمی رود در فاصله یک هفته مانده به تکرار دیدار برابر چلسی به این بازیکنان استراحت داده شود.

دارن فلچر مصدوم و تا پایان فصل در دسترس نیست در حالی که نانی از ناحیه همسترینگ،اسکولز از ناحیه زانو و فیل جونز از ناحیه مچ پا آسیب دیده اند و حضورشان برای این بازی هنوز مشخص نیست.

ایامون دولان سرمربی جدید ردینگ که به تازگی هدایت این تیم را بر عهده گرفته در نخسین تجربه خود با ردینگ به مصاف شاگردان سرالکس فرگوسن خواهد رفت و در آستانه این دیدار خارج از خانه نگرانی هایی از بابت مصدومیت جدید بازیکنانش در سفر به اولدترافورد دارد.

آدام فریدریکی دروازه بان که از ناحیه مچ پا آسیب دیده احتمالا تا پایان ماه مارچ از میادین به دور می باشد و به لیست دیگر بازیکنان غایب ردینگ جیمی کبه و پاول پوگربنیاک ( سه جلسه محرومیت ) اضافه می شود.

جیسون رابرتز همچنان نمی تواند به دلیل مصدومیت تیمش را همراهی کند اما الکس مک کارتی به تمرینات بازگشته و برای رسیدن به آمادگی کامل سخت در تلاش بوده
  آیا می دانستید؟

  • پس از اخراج برایان مک درموت ( تصویر سمت راست ) از ردینگ،ایامون دولان که سرمربیگری آکادمی باشگاه را بر عهده داشت هدایت تیم بزرگسالان ردینگ به او داده شد و شنبه عصر برابر یونایتد نخستین تجربه مربیگری خود در لیگ برتر جزیره را تجربه می کند

  • رویال ها موفق نشده اند از سال 1927 به بعد منچستر یونایتد را شکست بدهند،زمانی که آنها در اف ای کاپ برابر منچستر یونایتد به برتری رسیده بودند

  • آنها همچنین دو بار در این فصل برابر یونایتد تن به شکست دادند-باخت 3-4 در ورزشگاه مدجسکی در لیگ و باخت 1-2 در اولدترافورد از سری رقابت های اف ای کاپ

  • یونایتد در 14 بازی از 16 مصاف اخیرش در لیگ برتر جزیره با هر سه امتیاز کامل بازی از زمین مسابقه خارج شده

  • تنها تیمی که موفق به شکست منچستر یونایتد پس از 20 بازی شد رئال مادرید بود

  • رابین فن پرسی از پایان ماه ژانویه به بعد تنها یک بار موفق به گلزنی شده که آنهم برابر اورتون حدود یک ماه گذشته در تاریخ دهم فوریه بود


 



تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391 ا 12:38 نويسنده : Hamidreza ا

نوری شاهین ستاره ترک تبار باشگاه بوروسیا دورتموند کریستیانو رونالدو را بازیکنی فروتن و دوستانه خوانده و اعلام کرده که درطول دوران حضورش در رئال مادرید درسهای زیادی از کاپیتان تیم ملی پرتغال آموخته

شاهین بعد از سپری کردن فصل نه چندان موفق در رئال مادرید بالاخره به بوروسیا دورتموند بازگشت این درحالی است که مدتی هم به صورت قرضی از رئال به لیورپول منتقل شده بود. دراین میان این ستاره ملی پوش ترکیه ای در صحبت هایی به این نکته اشاره کرده که خوشحال است که رویایش برای پیوستن به رئال را محقق ساخته

شاهین در گفتگو با روزنامه آ.اس گفت:« حضور در رئال مادرید فرصتی استثنایی برای بازی کردن در کنار او (رونالدو) بود. رونالدو یک بازیکن حرفه ای و غیرقابل مقایسه با سایرین است. او فوق العاده است. در طول یک سال حضورم در رئال من درسهای زیادی از کریس آموختم. شاید بعضی ها این طور فکر نکنند ولی رونالدو برخوردی واقعا دوستانه و فروتنانه دارد. پیوستن من به رئال مادرید برایم مثل یک رویا بود که این رویا محقق شد. من در اولین جلسه تمرینی تیم مصدوم شدم و اگر این اتفاق نمی افتاد، مطمئنم که می توانستم دوران متفاوتی رادراین تیم تجربه کنم.»

شاهین ادامه داد:« فوتبال همین است.من نمی خواهم به گذشته برگردم. من الان در یکی از بهترین تیم های دنیا هستم و هیچ وقت اجازه نمی دهم که ازنظر روانی افت کنم و فکر می کنم که در آینده موفق خواهم بود.»

شاهین درادامه به این نکته اشاره کرد که هنوز از طریق تلفن با مورینیو درتماس است و به این نکته اشاره کرد که برد رئال مقابل منچستریونایتددر لیگ قهرمانان اروپا می تواند به منزله نقطه عطفی برای این تیم باشد. شاهین ادامه داد:« من گاهی با مورینیو از طریق تلفن صحبت می کنم. ما راجع به فوتبال و زندگی کلی صحبت می کنیم. مورینیو حس و حال خوبی دارد. فکر می کنم بازی مقابل منچستریونایتد برای رئال مادرید خیلی مهم بود. مورینیو الان در جایگاه ایده آلی است. آنها عملکرد خوبی دارند. شکست دادن بارسلونا، آن هم دوبار، اصلا کار آسانی نیست. واقعیت این است که رئال مادرید یکی از مدعیان بزرگ در لیگ قهرمانان اروپاست. امیدوارم که بوروسیا دورتموند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. رئال مادرید همیشه در فکر لا دسیما (دهمین قهرمانی اروپایی اش) است و می دانم که آنها خود را برای کسب این جایزه آماده ساخته اند.»




تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 ا 22:3 نويسنده : Hamidreza ا

غلامرضا عنایتی خیلی دیر در فوتبال ایرانی چهره شد. این مشهدی متولد ۱۳۵۵ (البته طبق شناسنامه) در سن ۲۴سالگی با لباس ابومسلم در لیگ بر‌تر درخشیدن آغاز کرد و دست برقضا در‌‌ همان سال اول و به لطف استقلال رشت که در هفته پایانی ۹ - ۲به ابومسلم باخت و ۷گلش را هم عنایتی زد، این مهاجم مشهدی  آقای گل شد. بعد‌ها این آقای گلی را در استقلال هم تکرار کرد و سالهای پرنوسانی را هم پشت سرگذاشت ولی طی این سال‌ها آنچه که فراموش نکرد گلزنی به پرسپولیس بود. عنایتی که با لباس ابومسلم نتوانسته بود به پرسپولیس گل بزند، با لباس استقلال در بازی برگشت لیگ چهارم گل اول دربی را درون دروازه محمد محمدی قرار داد تا در برد ۳ - ۲تیمش شریک باشد. بازی رفت لیگ پنجم هم تک گل دربی را درون دروازه پرسپولیس قرار داد تا باعث برد ۱ - صفر تیمش باشد.

بعد از لیگ پنجم عنایتی بار سفر به امارات را بست تا با پول‌های شیوخ بار زندگی خود را ببندد و همین هجران از فوتبال ایران باعث شد تا پرسپولیسی‌ها از گزند او در امان بمانند. نیم فصل بازی در استقلال در لیگ نهم اورا تبدیل به دندان پوسیده و... کرد تا دوباره برای نیم فصل به امارات برود و از شروع لیگ دهم با پیراهن سپاهان به لیگ بر‌تر برگردد. در سالی که خیلی پرفروغ نبود و در بازی رفت آخرین گل سپاهان را در دقیقه ۸۶از روی نقطه پنالتی درون دروازه پرسپولیس جای داد تا در نقره داغ کردن تیم علی دایی با نتیجه ۴ - ۱سهم داشته باشد. در لیگ یازدهم با لباس صبای قم گل نزدن در بازی رفت را با دو گل بازی برگشت که هردو از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید جبران کرد تا باعث تساوی ۲ - ۲دو تیم شود.

به این ترتیب عنایتی تا پیش از حضور در مس کرمان ۵بار در لیگ بر‌تر دروازه پرسپولیس را باز کرده بود. او امسال با پیراهن مس در بازی رفت موفق به گلزنی نشد اما در بازی برگشت در دقیقه 17 دروازه پرسپولیس را با حرکتی موسوم به «ملخک» باز کرد!




تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 ا 21:54 نويسنده : Hamidreza ا


در حالیکه به نظر می رسید قضاوت ویکتور کاسای مجارستانی در دیدار سه شنبه  بین 2 تیم بارسلونا و میلان بی اشتباه باشد اما تصاویر گرفته شده از این  دیدار حاکی از آن است که داور  مجارستانی یک اشتباه به شدت تاثیرگذار در این مسابقه داشته است.
در دقیقه 39 این دیدار آندرس اینیستا پس از گرفتن توپ از ماسیمو آمروزینی ، آنرا مستقیما به مسی می رساند .تصاویر تلوزیونی نشان می دهند که در لحظه ارسال این پاس مسی در موقعیت آفساید قرار داشته است.مسی پس از گرفتن این توپ با شوتی محکم دروازه میلان را برای بار دوم فروریخت.به نظر می رسد فوتبال دوستان در سرتاسر دنیا و در تمامی سطوح باید در کنار زیبایی های فوتبال جایی هم برای اشتباهات داوری باز کنند.و این هم اشتباه داور مجارستانی می تواند جواب محکمی برای آنهایی با شد که می گوید تمام داوری های اخیر به ضرر آنها بوده و اگر اینطور نبود آنها ال کلاسیکو ها می بردند!



تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 ا 21:45 نويسنده : Hamidreza ا

قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا در شهر نیون سوییس انجام شد و دیدارهای جذابی در راه خواهد بود.

چلسی باید با روبین کازان بازی کند که در دور قبل لوانته را برده بود. تاتنهام، تنها تیمی که سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد با بازل شگفتی‌ساز روبرو می‌شود. لاتزیو هم باید با فنرباغچه بازی کند.

در این میان بازی نیوکاسل و بنفیکا احتمالا جذاب‌ترین دیدار خواهد بود.

بازی رفت تیم‌ها در روز 4 آوریل برگزار می‌شود و بازی برگشت هم هفته بعد از آن.

قرعه‌کشی برای مرحله نیمه‌نهایی در 12 آوریل انجام می‌شود و مسابقات این مرحله هم در 25 آوریل و 2 می خواهد بود. فینال هم در 15 می در آمستردام آره‌نا است.

قرعه‌کشی به این ترتیب است:

چلسی – روبین کازان

تاتنهام – بازل

فنرباغچه – لاتزیو

بنفیکا – نیوکاسل




تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 ا 15:39 نويسنده : Hamidreza ا

بروسیا دورتموند در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان باید با مالاگا بازی کند.

نوری شاهین، هافبک این تیم می‌گوید: «ما نگران پورتو بودیم اما خوشبختانه مالاگا آنها را حذف کرد.

من مالاگا را از دوران حضور در رئال مادرید می‌شناسم. آنها زمانی که من در اسپانیا بودم مقابل ما بسیار عالی بازی کردند. ما بی‌تردید نباید آنها را دست کم بگیریم.»

او درباره قرعه رئال مادرید که باید با گالاتاسرای بازی کند هم گفت: «مادرید یکی از مدعیان جدی است. اما گالاتاسرای نشان داده می‌تواند خود را برای بازی با بزرگان خوب آماده کند. به نظرم گالا بختی هرچند اندک برای صعود دارد. این نکته مثبتی است که بازی رفت در خانه حریف باشد. تساوی بدون گل یا تساوی با گل‌هیا فراوان می‌تواند باعث شود گالا در بازی برگشت نتیجه خوبی بگیرد. آن هم مقابل هواداران خودی.»




تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 ا 15:34 نويسنده : Hamidreza ا

پس از این که فرناندو تورس نتوانست انتظارات را بر آورده کند، باشگاه چلسی در پایان این فصل درهای خروجی را به او نشان خواهد داد.

تصور بر این بود که باشگاه آنژی ماخاچ روسیه قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در این کشور، فرناندو تورس را به خدمت بگیرد تا بتواند درصدی از پولی را که به لیورپول پرداخت کرده بود جبران کند.

با این حال تورس علاقه ای برای سفر به روسیه و بازی کردن برای آنژی ماخاچ ندارد و بازگشت به لالیگا یا آغاز رقابت تازه ای در سری آ را ترجیح دهد.

همچنین شایعاتی مبنی بر علاقه لیورپول برای خرید دوباره این مهاجم 28 ساله وجود دارد و همینطور در گزارشاتی مطرح شده که باشگاه چلسی می خواهد او را به عنوان بخشی از قرارداد رادامل فالکائو به اتلتیکو واگذار کند. باید تا پایان تابستان صبر کرد و دید شرایط گونه رقم خواهد خورد.




تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 ا 14:41 نويسنده : Hamidreza ا

ثانیه هایی پیش قرعه کشی رقابت های مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا امجام شد و 8 تیم حاضر دراین مرحله با حریفان خود آشنا شدند.

برنامه بازیهای دور یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا بدین ترتیب است:

 

مالاگا- بوروسیا دورتموند

 

رئال مادرید –گالاتاسرای

 

 

پاری سن ژرمن- بارسلونا

 

بایرن مونیخ- یوونتوس

 

بازی های دور رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در روزهای 2 و 3 آوریل برگزار می شود و بازیهای برگشت این مرحله در روزهای 9 و 10 آوریل انجام خواهد شد. از سوی دیگر بازی های مرحله بعد لیگ اروپا هم در روزهای چهارم و یازدهم آوریل دنبال می شود.

 

قرعه کشی بازیهای مرحله نیمه نهایی این دو تورنمنت روز جمعه، 12 آوریل در مقر یوفا در نیون انجام می شود




تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 ا 14:39 نويسنده : Hamidreza ا


ریو فردیناند، مدافع منچستریونایتد، برای دو دیدار پیش روی تیم ملی انگیس مقابل سن مارینو و مونته نگرو، بار دیگر به اردوی سه شیرها فراخوانده شد.

این اولین بار است که روی هاجسون از فردیناند برای حضور در تیم ملی انگلیس دعوت می کند؛ این در حالی است که او پیش از این اعلام کرده بود فردیناند دیگر در برنامه هایش جا ندارد.

فردیناند در این فهرست جانشین فیل جاگیلکا، مدافع اورتون شده است. مایکل کریک، هافبک منچستریونایتد هم جای جک ویلشر مصدوم را گرفت.

فهرست کامل انگلیس:

دروازه بان ها:  بن فاستر، جو هارت، فریزر فاستر

مدافعان: لیتون بینز، گری کیهیل، اشلی کول، مایکل داوسون، ریو فردیناند، گلن جانسن، کریس اسمالینگ، کایل واکر

هافبک ها: مایکل کریک، تام کلورلی، استفن جرارد، فرانک لمپارد، آرون لنون، جیمز میلنر، لئون عثمان، اسکات پارکر، الکس اکسلید-چمبرلین، تئو والکات، اشلی یانگ

مهاجمان: جرمین دفو، وین رونی، دنیل استوریج، دنی ولبک


 



تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 ا 10:45 نويسنده : Hamidreza ا

چلسی توانست به دور بعد لیگ اروپا راه پیدا کند. اما آنها کار آسانی مقابل رقیب رومانیایی خود نداشتند.

این دو تیم که سابقه قهرمانی در معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا را دارند این بار در لیگ اروپا به مصاف هم رفتند.

بازی رفت دو تیم را بخارستی‌ها یک بر صفر برده بودند.

چلسی که به نظر نمی‌رسید لیگ اروپا را دست کم گرفته باشد بازی را عالی آغاز کرد اما در یک صحنه اشتباه میکل و جان تری باعث شد رائول روسسکیو فرصتی تک به تک پیدا کند. اما ضربه این گل‌زن بازی رفت را پتر چک عالی دفع کرد.

گل اول را خوان ماتا در دقیقه 34 زد. این بازیکن اسپانیایی توپ را در خط میانی گرفت، به پیش رفت و پس از یک و دو با رامیرس با پای غیرتخصصی‌اش توپ را وارد دروازه تاتاروسانو کرد.

چلسی تیم برتر میدان بود اما استه‌آوا در آخرین لحظات نیمه اول این تیم را بهت‌زده کرد. فرناندو تورس روی ضربه کرنر حریف نتوانست توپ را خوب دفع کند و پتر چک هم ضربه کریستین تاناسه را ناقص دفع کرد و در برگشت ولاد چیریچس توپ را به سقف دروازه کوبید.

چلسی که نیاز به دو گل داشت در دقیقه 58 گل دوم را زد. ادن آزار را راپا متوقف کرد و ضربه آزاد حاصل را ماتا روی دروازه فرستاد و تری با ضربه سری قدرتمند آن را گل کرد.

فرناندو تورس هم گل سوم را در دقیقه 71 زد. او پاس خوب آزار را گرفت و پس از کنترل توپ آن را با ضربه‌ای هوشمندانه گل کرد.

تورس فرصت آن را یافت که سرنوشت بازی را یک‌سره کند اما پنالتی حاصل از خطا روی آزار را او به تیر دروازه کوبید. با این حال استه‌آوا نتوانست گلی که لازم داشت را بزند و چلسی صعود کرد.




تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 ا 10:41 نويسنده : Hamidreza ا

اینتر از لیگ اروپا حذف شد و تاتنهام با وجود شکست سنگین در خانه اینتر توانست به دور بعد راه پیدا کند.

تاتنهام بازی رفت را سه بر صفر برده بود اما اینتر توانست این اختلاف سنگین را جبران کند. بازی به وقت اضافه کشیده شد و در نهایت تاتنهام با گل زده بیشتر در خانه حریف پیروز شد.

گرث بیل در این بازی محروم بود و آرون لنون هم نیمکت‌نشین بود. مردان آندره ویلاش-بواش در همان دقیقه 20 از حریف عقب افتادند. رودریگو پالاسیو توپ را روی دروازه ارسال کرد و آنتونیو کاسانو آن را با سر به گل تبدیل کرد.

اینتر حملاتی مداوم انجام داد و پالاسیو هم یک بار توپ را با ضربه چیپ زد که به تیر دروازه برخورد کرد.

امانوئل آدبایور سپس چند موقعیت را برای تاتنهام از دست داد تا این که اینتر گل دوم را هم زد. موسی دمبله توپ را به اشتباه به استبان کامبیاسو سپرد و او هم زمان کافی را در اختیار داشت تا توپ را به پالاسیو بسپارد. او هم آن را در دقیقه 52 وارد دروازه براد فریدل کرد.

دمبله با وجود این اشتباه عملکرد خوبی داشت و پس از آمدن لوییس هولتبی به مرکز خط میانی رفت تا تاتنهام بهتر دفاع کند.

اما اینتر گل سوم را هم زد. ضربه ایستگاهی کاسانو مسیری به سمت بیرون داشت اما ویلیام گالاس در حرکتی اشتباه پایش را تکان داد و توپ به او برخورد کرد و به درون دروازه رفت.

بازی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به تساوی انجامید و به وقت اضافه رفت. در رقابت‌های زیر نظر یوفا، قانون گل زده در خانه حریف در وقت‌های اضافی هم اجرا می‌شود. به این ترتیب بود که گل دقیقه 96 امانوئل آدبایور سرنوشت‌ساز شد. سمیر هاندانوویچ شوت دمبله را ناقص دفع کرد وآدبایور آن را از فاصله‌ای نزدیک به گل تبدیل کرد.

اینتر تسلیم نمی‌شد. کاسانو توپ را در دقیقه 110 برای ریکی آلوارس فرستاد و او هم با سر آن را گل کرد، اما اینتر با وجود تلاش فراوان نتوانست به گل پنجم برسد و تیم لندنی بود که صعود کرد.




تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 ا 10:39 نويسنده : Hamidreza ا

امروز آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی از سوی فیفا اعلام شد و تیم ملی ایران به لطف صعود یک پله‌ای و البته سقوط دو پله‌ای تیم ملی ازبکستان، به رده‌ی چهارم آسیا بازگشت تا همچنان فقط سه قدرت برتر را بالاتر از خود ببیند.

به گزارش سایت گل، در رده‌بندی ماه قبل فیفا تیم ملی ایران با کسب 543 امتیاز در رده‌ی پنجم آسیا و 58‌ام جهان قرار گرفته بود. حال در رده‌بندی اخیر که تیم ملی ژاپن که با 811 امتیاز در صدر آسیا قرار دارد، با دو پله صعود در مکان 26ام جهان نیز قرار دارد که با توجه به قرار گرفتن تیم ملی استرالیا در رده‌ی 39 جهان، نشان می‌دهد ژاپن به شدت خود را از سطح آسیا فراتر برده است.

تیم ملی فوتبال استرالیا با کسب 634 امتیاز و دو پله سقوط در رده‌ی 39 جهان و دوم آسیا قرار گرفته است و پس از آن کره‌ی جنوبی با کسب 601 امتیاز و البته 9 پله سقوط در رده‌ی سوم آسیا و 47ام جهان قرار گرفته است که بسیار قابل تهجب است.

تیم ملی ایران که بار دیگر چهارمین تیم برتر آسیا لقب گرفته است، در حال حاضر 540 امتیازی است و در رده‌ی 57ام جهان !

تیم‌های ملی ازبکستان (59 )، اردن (90)، عراق (94)، قطر (98)، امارات متحده عربی (98) و کره شمالی (102) رده‌های پنجم تا دهم آسیا را در اختیار دارند.

چین با 13 پله سقوط در رده‌ی 13 آسیا و 109ام جهان قرار دارد. تیم ترکمنستان 19 پله سقوط داشته و در رده 20 آسیا و 140 جهان قرار دارد. در عین حال، تیم افغانستان با 48 پله صعود توانسته پایین تر از ترکمنستان در رده 21 آسیا و 141 جهان بایستد.

نکته‌ی جالب در آخرین رده‌بندی فیفا، ماندن برزیل در همان رده‌ی هجدهم جهان است. تیم ملی اسپانیا، آلمان، آرژانتین، انگلیس، ایتالیا، کلمبیا، پرتغال، هلند، کروواسی و روسیه به ترتیب در رده‌های نخست تا دهم قرار دارند.




تاريخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391 ا 20:40 نويسنده : Hamidreza ا

رافائل واران و پل پوگبا، ستاره های جوان رئال مادرید و یوونتوس، در فهرست تیم ملی فرانسه برای دیدارهای هفته آینده مقابل گرجستان و اسپانیا قرار گرفتند.

واران که به خاطر نمایش های خوبش در دیدار مقابل بارسا و منچستریونایتد، با ستایش های زیادی روبرو شد، برای سومین بار به اردوی خروس ها دعوت شده و انتظار می رود سرانجام اولین بازی ملی اش را انجام بدهد.

پل پوگبا هم که در تابستان گذشته از منچستریونایتد به یوونتوس پیوست، نمایش های خوبی در رقابت های این فصل در ترکیب بیانکونری داشت و به همین دلیل، به اردوی تیم ملی فرانسه فراخوانده شد.

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، در مورد دعوت از این دو ستاره جوان گفت:" واران هنوز یک دقیقه هم برای تیم ملی بزرگسالان بازی نکرده اما من فکر می کنم او آماده بازی است.

پوگبا  معمولا یک هافبک دونده است اما وقتی اجازه پیدا می کند که به سمت دروازه برود، می تواند خطرساز شود. او به اندازه کافی پرتحرک هست که بتواند در هر قسمت از خط میانی به بازی گرفته شود."

فهرست کامل فرانسه:

دروازه بان ها: میکائیل لاندرو، هوگو لوریس، استیو مانداندا

مدافعان: گائل کلیشی، متیو دبوشی، پاتریس اورا، کریستوف ژاله، لورن کوشیلنی، مامادو ساخو، رافائل واران، ماپو یانگا ام بیوا

هافبک ها: یوان کابای، ماکسیم گونالونز، بلایسه ماتویدی، دیمیتری پایه، پل پوگبا، فرانک ریبری، موسی سیسوخو، متیو والبوئنا

مهاجمان: کریم بنزما، الیویه ژیرو، بافه تمبی گومیس، جرمی منز، لوئیک رمی




تاريخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391 ا 20:37 نويسنده : Hamidreza ا

گوتی، هافبک سابق رئال مادرید، از بارسایی های خواست با یادآوری دو شکست اخیرشان مقابل رئال، به خاطر پیروزی برابر میلان خیلی خوشحالی نکنند.

آبی و اناری ها سه شنبه گذشته با پیروزی 4-0 مقابل میلان، راهی مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ شدند؛ این در حالی است که آنها در چند اخیر چندان در شرایط خوبی قرار نداشتند و در فاصله 5 روز دو بار مقابل رئال شکست خوردند.

گوتی در صفحه توئیترش با انتشار عکسی از خوشحالی رائول در نوکمپ مربوط به فصل 99-1998 که هواداران بارسا را دعوت به سکوت کرده بود، نوشت:" یادتان رفته که همین چند وقت اخیر دو بار رئال حال تان را گرفت؟ چقدر بد حافظه شده اید؟"

قرعه مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ فردا در نیون سوئیس برگزار خواهد شد و احتمال رویارویی بارسا و رئال وجود دارد.



تاريخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391 ا 19:59 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.